Wednesday, July 27, 2005

Rustdag in Aleppo

is dit de man die onze druivebladeren gepikt heeft?

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn mobieltje heeft zijn eerste zwemles niet overleefd, tenminste hij ligt nog op de ' intensive care' bij te komen. (maar nu doet hij het goed - CR). Het verhaal is dat hij door mijn eigen stomheid in de toilet/douche ruimte beland is en toen Charles vanmorgen een douche nam, heeft hij schijnbaar mijn mobielje de oortjes gewassen. Nou ja pech gehd. Ik heb net mijn emails gelezen maar het reageren lukte niet erg, zodat onze blogspot toch de belangrijkste vorm van communicatie blijft. Dank aan allen die in onze gastenboek schrijven, het is erg leuk om jullie berichtjes te lezen.
Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn wij gisteren op tour geweest en hebben een aantal ' death cities' bezocht en een opgravingsproject ' Ebla' . Ebla was een stad gebouwd in de tijd voor de Hittieten. Gisteren was niet geheel mijn dag. Maagklachten en buikloop. Maar goed na terugkomst hebben we eindelijk een scheerbaas gevonden en ons lekker te laten scheren. Mijn meneer was wat ruig en schuwde geen bloed. Na het scheren wat gegeten en toen toch maar een drankje gedronken in hotel Baron. Lekker twee gin-tonics, de prijs was hetzelfde als die van een nacht in een tweepersoons hotelkamer, maar ja ...Vandaag besloten om wat te gaan uitrusten. Na het ontbijt naar de bank geweest om na een halfuur wachttijd te bemerken dat een paspoort voor het inwisselen van je travelcheques niet voldoende is, ze willen ook de aankoopnota zien... en die lang nou net in het hotel. Dus maar weer terug naar het (illegaal) inwisselen via de hotels. Straks naar het museum.
Morgen gaan we richting de woestijn, naar de stad Raqqa. Syrie bevalt erg goed zo goed zelfs dat we er over zitten te denken om onze visa te verlengen. Je kunt maar 15 dagen op je entree visum blijven en na verlenging nog zo'n twee weken extra
Jullie merken vandaag dus niet zoveel nieuws en weinig avonturen... maar toch leuk om jullie even weer op de hoogte te houden.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Locations of visitors to this page